Ağır Vasıta Lastik Kaplama

Ağır Vasıta Lastik Kaplama

Lastik kaplama aşınmış olan lastiğin sırt kısmının uygun desene sahip kauçuk ile yeniden kaplanması sürecidir. Kaplanmış bir lastik performansından herhangi bir şey kaybetmeden aynı koşullarda yeniden kullanılmaya devam eder. Günümüzde gelişmeye devam eden lastik teknolojisi lastik gövdesinin bir kaç kere kaplanmasına olanak sağlayabilmektedir. Lastik kaplama genellikle kamyon/otobüs, iş makinası, uçak lastikleri ve bazı binek lastiklerine uygulanabilmektedir. Lastikburada olarak tüm ağır vasıta araç lastiklerini UN/ECE R 108 ve R-109 ile sertifikalandırılan İstanbul, Bursa ve Samsun’daki Recamic lisanslı tesislerimizde en son teknoloji ile kaplanmaktadır.

Kaplama Nedir?
Lastik kaplama aşınmış olan lastiğin sırtının yenilenmesi işlemidir. Günümüzde gelişen lastik teknolojisi lastiklerin gövdesinin birkaç kere kaplanmasına olanak sağlamaktadır ancak bu kadar sağlam bir gövde beraberinde maliyet artışı getirmektedir. Yeni bir lastiğin yaklaşık %70i gövde %30 kadarı ise sırt maliyetidir. Gelişen kaplama teknikleri yeni lastik fiyatlarına oranla %50 gibi bir maliyetle lastiği yenileyerek kilometre başına maliyeti düşürmektedir.

Kaplama maliyeti düşürmekle birlikte ekonomiye ve çevreye de oldukça önemli katlı sağlar. Lastik petrol temelli bir üründür ve sınırlı olan petrol kaynaklarını daha az kullanan kaplama sektörü ekonomiye de katkı sağlar. Kaplama ayrıca doğada kendiliğinden yok olması çok uzun süren lastiğin kullanımda olmasını sağlar ve doğal çevrenin korunmasına da katkı sağlar.

Kaplama güvenli midir?
ABD’de 1993 yılında devlet başkanı tarafından imzalanan bir genelge ile resmi kuruluşlarda kaplama lastik kullanılması kararı almıştır. Ayrıca kaplanmış lasiğin güvenli olduğunu göstermek için uçak lastiklerinin ortalama 6 kere kaplandığı ve bu lastiklerle 200 kere kalkış ve iniş yapıldığını belirtmek yeterlidir.

Kaplamada kullanılan teknolojiler makine ve malzemeye bağlı olarak aşağıda belirtilen şekilde sınıflandırılır ancak ülkemizde sadece soğuk kaplama ve sıcak kaplama yöntemleri kullanılmaktadır.

Kaplama çeşitleri;

  • Soğuk Kaplama
  • Sıcak Kaplama
  • Orbit Kaplama
  • Remix Kaplama

Lastik ne zaman kaplanır?
Lastiğin diş derinliği 5mm’nin altına düşmüş ise lastikleriniz ömrünü tamamlamak üzere demektir, en kısa zamanda bizimle irtibata geçerek lastiğinizin kaplanmaya uygun olup olmadığı konusunda uzman eksperlerimiz yerinde lastiklerinizi inceleyip size daha detaylı bilgi verecektir.

Size Özel Ağır Vasıta Lastik Kaplama ve Hizmetlerimiz için bizi arayın.