Kaplama Nedir?
Lastik kaplama aşınmış olan lastiğin sırtının yenilenmesi işlemidir. Günümüzde gelişen lastik teknolojisi lastiklerin gövdesinin birkaç kere kaplanmasına olanak sağlamaktadır ancak bu kadar sağlam bir gövde beraberinde maliyet artışı getirmektedir. Yeni bir lastiğin yaklaşık %70i gövde %30 kadarı ise sırt maliyetidir. Gelişen kaplama teknikleri yeni lastik fiyatlarına oranla %50 gibi bir maliyetle lastiği yenileyerek kilometre başına maliyeti düşürmektedir.
Kaplama maliyeti düşürmekle birlikte ekonomiye ve çevreye de oldukça önemli katlı sağlar. Lastik petrol temelli bir üründür ve sınırlı olan petrol kaynaklarını daha az kullanan kaplama sektörü ekonomiye de katkı sağlar. Kaplama ayrıca doğada kendiliğinden yok olması çok uzun süren lastiğin kullanımda olmasını sağlar ve doğal çevrenin korunmasına da katkı sağlar.
Kaplama güvenli midir?
ABD’de 1993 yılında devlet başkanı tarafından imzalanan bir genelge ile resmi kuruluşlarda kaplama lastik kullanılması kararı almıştır. Ayrıca kaplanmış lasiğin güvenli olduğunu göstermek için uçak lastiklerinin ortalama 6 kere kaplandığı ve bu lastiklerle 200 kere kalkış ve iniş yapıldığını belirtmek yeterlidir.
Kaplamada kullanılan teknolojiler makine ve malzemeye bağlı olarak aşağıda belirtilen şekilde sınıflandırılır ancak ülkemizde sadece soğuk kaplama ve sıcak kaplama yöntemleri kullanılmaktadır.
Kaplama çeşitleri;
- Soğuk Kaplama
- Sıcak Kaplama
- Orbit Kaplama
- Remix Kaplama
Lastik ne zaman kaplanır?
Lastiğin diş derinliği 5mm’nin altına düşmüş ise lastikleriniz ömrünü tamamlamak üzere demektir, en kısa zamanda bizimle irtibata geçerek lastiğinizin kaplanmaya uygun olup olmadığı konusunda uzman eksperlerimiz yerinde lastiklerinizi inceleyip size daha detaylı bilgi verecektir.