Rot ayarı ve balans ayarı arasındaki fark
Rot ve balans ayarları birlikte anılsa da aslında iki farklı bakımı ifade eder. Balans ayarı yapılmadan rot ayarının yapılabilmesi mümkün değildir. Balans ayarı ile aracın tekerleklerinin yüksek hızda ağırlık merkezinden kaynaklanan titreşimleri engellenirken, rot ayarı ile tekerleklerin açısı ayarlanır.
Rot ve balans ayarları birlikte anılsa da aslında iki farklı bakımı ifade eder. Balans ayarı yapılmadan rot ayarının yapılabilmesi mümkün değildir. Balans ayarı ile aracın tekerleklerinin yüksek hızda ağırlık merkezinden kaynaklanan titreşimleri engellenirken, rot ayarı ile tekerleklerin açısı ayarlanır.
Rot aracın mekaniği ile ilgili bir ayardır ve her araç için bu ayar üretici tarafından belirtilir. Rot ayarının bozulduğunu aracın sağa ve sola çekmeye başlaması, hızlanması yada virajda yol tutuşunun düşmesinden fark edebilirsiniz. Rot ayarı bozuk olan araçta lastikler erken aşınmaya başlar ve lastik ömrü daha kısa olur. Bu ayarın 5.000 KM’de bir yapılması tavsiye edilir.
Rot ayarı yapılırken;
- Öncelikle aracın lastiklerinin basınç ayarları yapılır.
- Sonrasında rot ayarını yapan makine araca bağlanır.
- Aracın marka-modeline göre ölçüm yapılır.
- Makine ölçüm yaptığında değerleri verir ve bu doğrultuda olması gereken değerlerde ayar yapılır.
- Yapılan ayardan sonra hidrolik direksiyon ayarlaması yapılır. Direksiyonun düz şekilde durması sağlanır.
Rot Ayarı Yapılırken Nelere Dikkat Edilmelidir?
- Rot ayarını yapmak için kullanılacak makinenin hassas ve aracınıza uygun olması gerekir. Ayrıca aracınız için doğru değeri bulma özelliğine de sahip olmalıdır.
- Lastiklerin basıncı dikkatli şekilde kontrol edildikten sonra rot başı, rot kolu, direksiyon kutusu, direksiyon minderi gibi aracın ön takımlarının sorunsuz olduğundan emin olmanız gerekir.